Oxygen / Valentini Miriam / herný prototyp
2016-2017 / LS / 5. ročník
Si jediným astronautom schopným pre dané poslanie, kvôli tvojmu zlyhajúcemu zdraviu. Úloha je jednoduchá, v úsilí prežiť máš zachrániť čím viac rastlín a starať sa o ne. Môžeš ich používať na vylepšenie vlastného zdravia, avšak tvojou primárnou úlohou je ich poslať späť na hlavnú loď. Zásoby kyslíku sa minú a na tebe práve spočíva naša budúcnosť.
Krátky úvod do pixelovej 2d hre, ktorá spočíva na stratégií prežitia vs. disponovania surovinami. V postapokalyptickom svete je hlavnou menou kyslík, ktorého je už málo. Hra teda sprevádza astronauta, ktorý vyhľadáva rastlinky, aby nejaký kyslík dopestoval. Možné je na prvej planéte nájsť robota, ktorý nielen zväčšuje hráčovi inventár (teda umožňuje zbierať viac než jednu rastlinku), ale slúži ako jediný spoločník v priebehu hry. Základná mechanika spočíva v explorovaní priestoru, zber rastlín, ktoré musí odniesť k báze, kde ich zasádza a pestuje. Vyspelé rastliny mu ponúkajú viacero možností ich spotreby: zvýšiť si vlastný kyslík, oživiť si robota v prípade, že sa mu energia minie, alebo zaslať rastlinu na hlavnú loď, pričom hráč týmto získava body. Kyslík sa každopádne raz minie, pričom cieľ hráča je prežiť čo najdlhšie a pritom získať čím viac bodov. Dodatočne mu v tom bráni iba prostredie samé, teda statické prekážky (gejzíry, otrávené rastlny, rádioaktívne krištále, vietor, kaluže,…) rýchlejším ubúdaním kyslíku.
Demo hry, ktoré bolo zhotovené v rámci semestra je ukážkou základných mechaník, s jedným levelom, plne funkčný. Cieľ, alebo budúca vízia hry, je umožniť väčšiu mapu, skúmanie iných planiet a iných druhov rastlín, vlastne, väčšia výzva pre šikovných hráčov. Preširovanie mapy, ako aj rozmiestnenie objektov by sa malo generovať procedurálne (veľká časť semestra bola venovaná skúmaním týchto možností, avšak čas a momentálne programovacie schopnosti neboli na to postačujúce).
Grotto hry bolo utvorené v Unity, grafika bola ilustrovaná v Adobe Photoshop. (MV)